Mielipide


Pelaaminen ei ole huono asia


Aika suuri osa nuorista pelaa joko tietokoneella tai konsoleilla. Monien vanhemmat valittavat siitä ja sanovat: ”Kun minä olin nuori, niin ei ollut mitään tuommoisia koneita ja lapset leikkivät ulkona.”
Minä olen sitä mieltä, että nuorten pitäisi halutessaan saada pelata pari tuntia päivässä ja vanhempien ei pitäisi asettaa turhia rajoituksia. Minun mielestäni pelaamisesta on hyötyä, koska esimerkiksi minulla on muutama kaveri, jolle voin jutella vain pelin kautta. Joskus olen kipeänä ja tarvitsen tekemistä tai pelaan ihan vain huvin vuoksi, koska sitä vartenhan pelit on tehty.

Tietysti on niitä muutamia, jotka saavat vaikutteita väkivaltaisista peleistä ja sitähän vanhemmat pelkäävätkin. On myös joitakin, jotka pelaavat koko päivän ja se on liikaa, koska silmät kärsivät jatkuvasta ruudun tuijottamisesta.
 
MUTTA koska suurin osa pelaa vain ”suositellun määrän” päivässä, ei pelaamisesta ole kokonaisuutena haittaa, vaan se kehittää sorminäppäryyttä ja nettipelit kehittävät sosiaalisuutta ja kykyä ratkaista riitoja sekä tutustua ihmisiin, joskin nimettömästi. Olen itsekin saanut monia kavereita netissä, joiden kanssa pelailen välillä.
 
Valtteri 8 lk.

Kommentit

Lähetä kommentti